Pages

Monday, August 2, 2010

::.SiHaT SeBeLuM SaKiT.::


Assalamualiakum...
Alhamdulliah.... jiwa ni masih lagi bernafas mgihirup oxygen2 yg d beri percuma...post kali ni juz nk share pengalaman yg boleh di ibaratkan sihat sebelum sakit...
Actually diri ni baru jer sembuh dr sakit...sakit apa???demam+batuk+sakit tekak+selesama...hampir semggu setngh diri ni berjuang menahan sakit ni....





bila diri ni sakit macam2 ku fikir...dah r exam week...huhuhu..serabut ngn stdy pastu demam pl tu...sehinggalah diri ni dah tak tahan, tak tau la apa result akan ku dapt t...tawakal jer r t...aku di masuk kan ke hospital...thnks pada yg mghantar dan mnunggu ku di hospital...sampai terpaksa korg skip kelas...very appreciate.. kat hospital tu 2 kali aku pengsan...uiiisssshhhh....malu pun ada...diri ni di suspek denggi..aduhhh...lagi r cuak...semasa pengsan kali ke-2 badan ku ini di msukan air...sakit sebnrnya...tp gua tahan sebab tu sampai pengsan...pengsan sebab badan lemah ke atau takut jarum..aku pun tak tau...hehehehe...




serius ckp demam kali ni lain macam cikit...dah terpikir cam nk mati ja...mau tak nyer, bila demam2 ni p pl baca tanda2 nak mati...kaki kebas la, pastu dgr ada member kawan meniggal slpas semggu demam denggi la...plg buat aku takut bila diri ini termimpi org yg telah lama pergi...aduhhh...seriously mmg insaf...sampaikn dalam hati ini terdetik kata, "Ya Allah, bg la aku peluang tuk sembuh, dosa byk lgi ni...inyAllah bila sembuh nanti aku akan buat yg terbaik untuk MU" ... bila dah sembuh ni, rasa syukur sgt...mmg btul2 beri pgajaran...akan ku cuba gunakan masa sihat ni untuk buat yg terbaik...lepas dah sihat tu, terpikir sejenak, byg kan kalu di akhirat kelak, nescaya situasi cam ni mesti sama...tp ayat jer yg berbeza.." Ya Allah bg la aku peluang tuk hidup beribadat tuk MU, jika aku hidup nescaya aku buat yg terbaik untuk MU " betul x???....






kadang2 sakit ni membuat kita rasa dekat jer ngn Allah...taubat atas dosa n macam2 lagi ...btul la selalu org ckp, sakit tu mesti ada hikmah nya...


p/s : INGAT 5 PERKARA SEBELUM 5 PERKARA

MUDA SEBELUM TUA
KAYA SEBELUM MISKIN
LAPANG SEBELUM SIBUK
HIDUP SEBELUM MATI
SIHAT SEBELUM SAKIT




0 comments: