Pages

Thursday, February 25, 2010

::.JuMaAt TaHun iNi .::

Assalamualiakum...
Salawat dan salam di tujukan pada Rasullah S.A.W...contoh dan teladan yg baik yg patut d contoh.. Hari ini, hari jumaat...sekali lagi jumaat yg penuh bermakna buat kita umat Islam...Jumaat 26 hb feb 2010 persamaan 12 rabiuawal 1431 hijrah....

Subuh td, dgn suasana hening pg yg betul2 menusuk hingga ker tulang2 rusuk aku...aku n my roomate pergi la menuju ke tempat seruan...dlam perjalanan tu kami sj2 sembng2..berbual ttg Maulidul rasul yg jatuh pada hari jumaat..sungguh bertuah n istemewa nya kita cz kebykan hari2 besar yg kita sambung tahun ni, jatuh pada jumaat...Hari raya korban(27.11.2009) , tahun baru hijrah ( 18.12.2009) hari natal ( 25.12.2009) tahun baru ( 01.1.2010) berlaku gerhana matahari (15.01.2010) Maulidul rasul ( 26.2.2010) mati nya jesus kristian ( 2.4.2010) hari wesak (28.06.2010) hari raya Aidilfitri (10.9.2010) nuzul Quran (27.8.2010) Deepavali (5.11.2010)..

sume hari dalam kurungn tu jatuh pada hari jumaat...banyak sebenarnya peristiwa penting yg berlaku pada hari jumaat ni...dalam perbualan kami dlam memecah kesunyian dan keheningn subuh pg tu, terpikir pl hari kiamat berlaku pada hari jumaat...perasaan gerun,risau, n macam2 lg menyebulungi diri...bila topik pasal hr kiamat tu d buka kami terdiam...aduhhh....risaunya....
Bg sapa yg terbaca entry sy pda kali ni termasuk lah sy sendiri...mari la kita sama2 memunasabah kan diri kita balik...sy akhiri entry ni dgn 1 soalan pada kalian n khusus pada dr sendiri
Sudah Bersediakah Kita Memghadapi Hari Penghitungan Dan pembalasan????








Sunday, February 7, 2010

::.KuRniaKan Lah Ku sEmAnGat.::

Ya Allah kuat kan la semagt hamba MU yg lemah ni ....
kadang2 diri ni terasa penat sgt..ada ker masa nk wat ni nk wat tu..
jika nk cari masa dalam hidup ni mmg tak kan cukup..
solutionnya..manage your time properly n u will see how much time u have...
but can i ???InsyAllah....



"Ya Allah jauh lah hamba MU ini dr
ilmu yg tidak bermanfaat
hati yg tidak khusyuk
diri yg tidak pernah kenyang
dan doa yg tidak makbul"