Pages

Saturday, June 20, 2009

::.SeMiNgGu Di CyBeRjAyA.::

Assalamualaikum.....
akhirnya terupdated gak blog ku ini...walaupun tak busy,tp d sebabkan tak da mood nk meletakan jari jemari ni ke keyboard sambil berfikir mmbuat kan lama tak update...huhuh ari ni genap r seminggu aku berada d bumi cyber yg serba cnggih ni ( canggih ker ? )..atcually leh d katakan bandar panas r, ye r keliling bgunan besar2..1st day masuk mmg sunyi, munkin sebb dorg tak datg g kot...time tu internt laju gila...download movie kalu kat melaka amik masa 2-3 hari kat sini 15 minit jer ...mmg laju...masa 1 day kelas, aku ngn semgt bgun pg2, kali ni aku msuk kelas awal 30 minit ( bapak semgat )..kat melaka dulu kelas kul 8 kul 8.05 minit aku sampai..skng hidup kna berubah...bukan msa nk cuba2...dulu msa alpha byk aku dah cuba cra belajar..sem pertama aku cuba, b4 masuk kelas baca note dapat result alhmdllah la...sem 2 stdy last minit, lagi semmgu nak exam bru r terhegeh2 nak stdy, dapt result hampir2 terglincir n sem 3 pl stdy mula2 start sem ( semangat )then pertghan sem rehat + malas p kelas ( jgn try wahai kawan2 ku )then nk exam stdy balik, dapt result pun ala kadar...skng ni bila dah masuk dgree ni, tak leh nak cuba2 lg dah...juz amik apa yg d praktik time alpha tu sbgai petunjuk...bak kata abg khir alpha ni la tahun tuk kita knal U cam ner...time ni r tahun kita nk cuba cara stdy yg mna terbaik tuk kita cz msa degree nanti tak leh cuba2 dah...k2 sambung balik kat cyber ni.. ingt kan kat sini stdnt akan penuh bila kelas pertama bermula, tp still sama gak..kosong jer ...rupa2naya tnya senior kat sini mmg cam ni..tak cam melaka kul 9 pun dah full...( rindu melaka )..

tp yg membezakan melaka n cyber ni, dia punya facility..cyber mmg jauh meninggal kan melaka...sory melaka..tp apa guna kalu facility yg canggih dan banyk tp tak da sapa nk guna kan...lecture hall dia pun besar n kerusi, perggh cam kerusi bus...bila lecture dah start bercakap, agak laju r ...cam dorg kata b4 kelas start " i assume all student have basic regarding this subject "..kita kat sini tercungap2 try recall balik apa yg dia ajar..terpaksala stdy balik bila hbis kelas...DERGEE TAK SAMA CAM ALPHA..ada gak yg lecture cakap tak paham..lohgat tamil dia still ada bila cakap BI..cam sama jer dia cakp BI n tamil...btul tak wahai kawan2 sekelas ku??? atcually agak bosan r duk sini cz tak da mmbr yg leh bual2..kalu kat melaka tu ada gak apiz n din ..leh r update cita2 terbaru..hihihi...kat sini dalam bilik aku duk tgk muka amar n amar duk tgk muka aku...naik bosan...kalu bosan jer sikit mula la sound yg tak d undang kedengaran ( bunyi perut )..pergi turun bawah makn jer...byng kan kat sini ada 4 hostel, n setiap hostel at least ada 3 restoran..ni r slah 1 punca duit habis...blum masuk kat kampus lagi..tp berat tak tambh pun..hhehe..kurus gak..maintain beb..dalm semggu ni gak aku nk wish thanks to ain and dila cz byk tlg..owh ain ko ngndu kat mira aku buli ko ek??mana ada aku buli ko...ko tu ha dah lupa kat melaka..asyik puji cyber jer...thnks gak pada senior2 kat sini cam abg saiful,abg aizzudin abg lokman cz bantu dalam 1st week blajar d cyber....









ni r keadaan hostel bila hari ke-2 aku duk sini...sunyi kan???








tgk nampak tenang jer kan duk sini..tak bising..tp syg padang yg ada tak d guna kan sepenuhnya...kalu kat melaka di mana ada rumput jer kat situ org main bola....hehe











ni pl hari ke-4 tgk still lg kosong kan??camner la aku tak bosan..hehe...kalu mmber2 kat melaka duk sini kan best..pa kan daya tak da rezeki








ha dia yg aku nak bangga kan..tgk tmpt lecture kami...cam tgk wayng kot...tgk kerusi r ...hehehe...mmg selesa... stdy pun masuk..




alangkah bgus nya kalu sume stdnt d melaka trnfer sini..tak pun tukar faculty yg melaka dtg sini yg cyber p melaka..hehehe...cz melaka terlalu ramai tp tmpt dia kecik jer ..berbnding kat cyber...tak pun MMU ni jd kan 1 kampus jer..cadangan jer...



P/S : atcually ku dah mula jatuh cinta dgn cyber..hehehe...coz of surrounding stdy..tp melaka ttp best...ermmm kemunkinan besar aku akan ke melaka balik...insyAllAH..




14 comments:

hamdan al-kandahlawi said...

Melaka Rulezz!!!

walau sehebat mana cyber,tetap tak boleh mengalahkan ke"best" an melaka.letak lah sejuta megabyte donlod dn sbgainya-yang pasti kedai paling dekat kalo nak minum malam2 sama dengan dr kampus melaka gi MITC.haha..

akademik?lect melaka is the best la kan..banyak yg pengalaman punya..bukannya lect biasa2..hehe

tips?cyber slalu bnyk tips.nnti kalo dpt tips tu share2 la ngn apiz. :p

kelab2?kelab di melaka is the best la..mmg tkleh ckp apa la.tu memang pasti-sepanjang aku duk 5 thn d mmu,4 thn bergelumang dgn kelab2-fakta2 suma dlm tgn aku la.sejarah membuktikan,melaka is the best la.hehe

sesungguhnya,melaka ada bukit beruang.cyber tkdak bukit,mahupun beruang.

kos?di melaka bole dpt makanan tengahari serendah rm1.50 (nasik gorg mkcik shima pg2 + air suam ) :D cj tk dapek la kut~

orientation? dah pasti melaka is the best la..tu mmg tkleh dinafikan.tnya la sapa2 senior yg pnh join oc melaka.even ramey yg mntak nk join oc melaka kan.hehe..

bukti2 lain?sbnrnya bumi cyber meriah (sikit) adalah dgn kedtgn rakyat2 dr bumi MMU melaka,yang berjaya mehirkan manusia2 yg aktif luar dan dalam..tanpa kehadiran/hasil budak2 baru dr melaka,cyber akan lebih dasyat keadaannya-bak dilanggar garuda hendaknya :p sapa2 yang nak bertafakur mmg sesuai di cyberjaya.hehe

walaubagaimacammana pun-IDUP MELAKA!


p/s : Melaka ada perigi hang tuah,x pernah kering walau kemarau.cyber tkde :P

.: F@!n :. said...

to abg hamdan : yerla tu..melaka la best..cyber bandar yg baru so bg la chance kat cyber, melaka tu bandar yg bersejarah mmg banyak r fakta2 sejarah n tmpt yg menarik..bak kata cikgu fain time f3, sejarah tu benda yg mati...heheheeh...tak da hidup dah...

Nurul said...

salam... wah2...
g class 30min awl ek?
ko sure ke?
aku rse ko sbnrnye nak cari class...
maklumlah cyber kan besar...
tapi last2 ko msg aku gak tnye direction...
hahahh... kantoi..

heheh... psl loghat 2 mmg aku sokong lah ko..
aku pun tak fhm gk mula2... pening kepala aku nak cube translate blik...
takpe ar, biase lah tue..
mula2...nnt lame2 okey ar...

hmmm... nie yg aku musykil nie..
ko sure ke berat ko maintain..??
aku dgr tiap2 faculty yg ko g mesti ko mkn...
hmm.. baik ko timbang blik...
wakkkaaka...

hmm betul gak ckp ko...
kan bgus bdk mlk transfer cnie..
trgne gak pdg bola yg 4 kali ganda besr dr mlk tue...
aku tgk kosong je..
korang r...
nak duk mlk..
tapi takpe...
biar aku, dila, n yg lain gne...

haaa... bile mse pulak aku ngadu kat mira..
tp mmg pun..
kesian kitaorg nie..
tp takpe.. tak lame lg ko dh nk blik mlk blik..
bertambh aman skit idup kami kat cnie...

lstly, all d best to u.. tak kisah kat mlk pun..

p/s: JGN LUPE LAK NAK BLNJE AKU!!!!

.: F@!n :. said...
This comment has been removed by the author.
.: F@!n :. said...

ain : ain btul la aku mai awal kot...at least aku da gak mai awal dari korg tp nasib tak baik cz kelas cancel... wei berat badan aku maintain kot...yg ko sensitive sgt pasal?? owh lupa ko kan stiap hr p jog...aku paham knp ko p jog..hahah..

gpun ko kan nak guna padang yg 4x ganda padng melaka kan...ha yg psal lecture pakai loghat dia tu, aku rasa dia mmg datg dr india kut..berkerut dahi aku nak paham..

pape pun all da best ang kat sini...ang kan tak suka aku duk lama2 kat sini kan..takpa2..aku pergi membawa dri..xoxoxox.....

k all da best kat mana pun ko stdy...


p/s : belanja makn???aduhhh..tgk makan lagi...skng tgk sapa yg kuat makn???? ( ain statement ko dah terkena dr ko sndr ) takpa aku tau ko kuat makn..nant aku bnlaja ko..makan nasi minyak k..tggu lg 5-6 tahun g ka...insyallah.. :-)

Nurul said...

hahahah... lwk2..
bile mse lak aku suh ko blnje aku mkn...
aku tak tulis pun...
haaa, nie dh fitnah nie...
cepat...
baik ko mintak maaf ngan aku cepat2 sebelum ko g mlk...

AzwaZynal said...

errkk.. besh nye lecture hall..
pehh! jeles suda..!
bile laa uitmpp nk wt lecture hall besh camtuh..

hamdan al-kandahlawi said...

sejarah adalah benda hidup kepada mereka yang memahami,mengkaji,dan mahu kan perubahan...:) rasanya cikgu fain tu tk beraoa reti sejarah kut.

"sejarah adalah tentera Allah yang dihantar utk para muslimin"

org yg memahami sejarah,dia akan lebih 10 step ahead. :D

Melaka rulez!!

.: F@!n :. said...

to ain : aleh ko tu kalu bnja jer mest belnja makn...dah2 ko jgn nak berdalih lg ain..ngnku jer la kuat makn... hehehe

to azwa :best mmg best tp senng tido la..hahha...cam tgk wayang pun ada


abg hamdan : yer mmg sejarah 1 bnda yg patut kita amik iktibar tp yg baru pl jgn d perkecil kan...wlapun cyber bandar baru tp dia maju 10 step ahead dr melaka..hehehe..tak pa2 t sy dtg melaka jugak kan hihihi...

ultimateseekers said...

yaaaaaaaaa.....aku sokong abg hamdan...
melaka mmg rulezzz...melaka is the best..!!!..
nk wat event pun meriah,mcm td aku br abis frieshie gathering...happening giler siot...n pertama kali jgk jadi faci...cyber mane ada menda2 tu...kalu ada pun ssh nk jmpe...giiituuu...hahaha dr sudut download....sejak aku duna IDM ni..download 5 minit- 10 minit je wei...sama je....xde bezanya...hahah nmpk sgt ko rindu ke melaka....takpe2 kakak2 n abg2 ko pun rindu ko jgk..hahahahhaha

nafisa said...

salam..
aku sokong dgn ko..facility kat sini mmg byk..tp xramai pon org yg gne..kan best klu smu budak MMU Melaka datang cnie..Atleast,nampaklah penuh ckit kt MMU Cyber nie..

Besides,MMU Cyber still baru..So,just give a try on it..

lg 1,ko kan dah nak pindah melaka..dah2 la tu buli ain..sian dia..

hope u could do the best in Melaka n can balance in both side..InsyaAllah..

.: F@!n :. said...

udin : yer la tu ... sekorg bg peluang kat melaka ni...asyik negative jer...sometime cyber ni ok gak..at least aku dah try stdy both side...korg bila lg????? kami kat sini everyplace same jer speed download..kalu depan pintu 5 minit,kat belakang pintu pun 5 minit..tak payah guna IDM..heehehe...kat melaka kena cr the best place bru leh download..macam "feel the taste"..hehehe...( pas ni sapa pl org malacca fire aku )


"nafisa" : aku tak nak pggil dila lah..dila yg aku knal senyap jer..kat dalam blog boleh tahan la..btul cakap roomate ko tu..haa tu r psal kalu MMU d jadi kn 1 kampus kan bgus..tak payah la org kata melaka bgus la...MELAKA RULEZZ la...bg jd 1 kampus...tak pa cyber masih baru.. n 1 more thing..AKU TAK BULI AIN LA !!!!!!!!!!!!....

WAN HAFFIZ said...

hhahahah...feel the taste?? cam knal je wireless kt mane tu..RSU jgk naik name..

.: F@!n :. said...

hahhahaha...nant aku pun kna p gak tmpt 'feel the taste tu"..